Optimizacija spletnih strani
Imate posel in seveda te storitve ali izdelek/izdelke ponujate tudi preko spleta, saj je internet postal eno od najboljših sredstev iskanja in tako tudi promocije? Veste pa, da ni dovolj samo, da ste na spletu, da imate ogromno volje in energije za posel, da je vaša cena odlična, izdelek ali storitev pa enkratna in je po njem ogromno povpraševanja? Pomembno je, da vas iskalec storitev ali izdelkov, katere prodajate tudi najhitreje najde. V morju ponudnikov, kako bo najhitreje našel prav vas? Zato je optimizacija spletnih stranih izjemno pomembna. Priti na prvo mesto v Googlu ali vsaj med prva tri (top pozicije) tako zahteva ogromno poznavanja in nekaj dela.
Optimizacija je še nekaj let nazaj bila zelo enostavna, danes pa gre za zahtevnejšo nalogo, saj Google spreminja svoj algoritem ves čas in se tako strokovnjaki za optimizacijo spletnih strani morajo nenehno truditi in spremljati, prilagajati metode dela in svoje delo tudi učinkovito opraviti. Zato je pomembno, da to nalogo zaupate poznavalcem!
Vaša ciljna skupina je? Koliko veste o ključnih besedah, opisih – meta podatkih? Koliko veste o metodah? Prepustite bistvene odločitve in poteze strokovnjakom ter postanite prepoznavni, klikajo vas naj kar na prvi strani!
Optimizacija spletne strani običajno poteka po fazah. Prva faza zahteva samo optimiziranje spletne strani (ON-site optimizacija), medtem, ko v drugi fazi poteka pridobivanje relevantnih povezav na spletno mesto in temu rečemo OFF-site optimizacija. Nazadnje in zelo pomembno je vzdrževanje pridobljenih pozicij, kar je že tretja faza. Morebiti se sliši zelo enostavno vendar pa vsaka od faz zahteva ogromno znanja in dela.
Kdaj se pojavi potreba po optimizaciji spletnih strani?
Četudi smo morebiti že slišali, da bi optimizacijo spletne strani potreboval prav vsak ponudnik na spletu, gre za zmotno prepričanje. Namreč, optimizacija spletnih strani je najbolj primerna za ponudnike, ki ponujajo izdelke ali storitve, po katerih je veliko povpraševanja. To pomeni, da v kolikor gre za izdelek ali storitev, ki je na trgu iskan, je običajno tudi več ponudnikov enakega izdelka ali storitve, zato bo prav nas brez ustrezne optimizacije spletne strani težje tudi najti in bodo zanimivi predvsem tisti, ki so na prvi strani Googla. V tem primeru je optimizacija spletne strani odlična in najbolj primerna rešitev. Sicer pa obstajajo tudi druge metode oglaševanja za tiste izdelke in storitve, po katerih morebiti ni velikega povpraševanja in je tako mogoče katera druga metoda bolj ustrezna in učinkovita. Vsak strokovnjak in poznavalec vam bo seveda znal najbolje svetovati, katera metoda je primerna in ustrezna za vaš primer, če sami niste prepričani. To vemo tako, da opravimo analizo na podlagi katere pridobimo podatek o tem, kako iskana je vaša storitev ali izdelek. Zato je pomembno zaupati profesionalcem.
Postopek optimizacije
Ne glede na to, ali veste o čem »govorimo« ali ne, je prav, da so vam določene stvari, kako optimizacija spletne strani poteka tudi jasne.
Ali veste, kako vašo stran vidi Google? Na ta način jo tudi pregledamo in analiziramo, da lahko določimo najboljše in ustrezne metode dela. Ko je enkrat to jasno, lahko skupaj z vami določimo ključne besede in tudi pregledamo, kako so te uvrščene na prvi strani brskalnika. Četudi so morebiti slike in vsebina na vaši strani naravnost odlične, to ni dovolj in je potrebno stran prirediti tako, da iskalnik točno zazna, kaj vaša stran prodaja. Že zgoraj smo omenili ON-site optimizacijo, ki vključuje urejanje oziroma prilagajanje vaše strani – vsebina prilagojena brskalnikom, ki je torej druga faza optimizacije. Sledi OFF-site optimizacija za katero je raznolikost vhodnih povezav bistvenega pomena. V tej fazi gre za pridobivanje povezav, katere so v večini v obliki člankov, s spletnih stranih, katere so sorodne oziroma povezane z vašo. Objavljajo se na tujih, kakor tudi na lastni mreži strani. Gre za strani, ki so močne in jih Google vidi kot vodilne. Zadnja ali četrta faza je predvsem vzdrževanje pozicij, ki je enako pomembno, kot so pomembne druge faze optimizacije. Pomembno je rezultat tudi obdržati in ne samo doseči. Če želite vsebine dodati na vašo spletno stran, je potrebna ON-site optimizacija, OFF-site optimizacija v samo zmanjšanem obsegu, pa je dejansko vzdrževanje pozicij.
Vidimo da gre za »proces«, ki se prepleta, zahteva znanje, raziskovanje, prilagajanje in so tako ustrezne metode dela oziroma uspešno zaključene faze izjemno pomembne za doseganje zadovoljivih rezultatov oziroma je optimizacija spletne strani nazadnje tudi učinkovita.